Galerie KabinetGalerie Kabinet respektuje a využívá svůj celistvý prostor komorního charakteru a od počátku své působnosti (2002) se soustředí na prezentaci kresby, grafiky a fotografie. V současnosti se zaměření tohoto výstavního prostoru přirozeně rozšiřuje i na nová média. Výstavní program Galerie Kabinet je koncipován se zřetelem na rozmanitost generačních a stylových úrovní. Ve výstavním plánu roku 2010 jsou začleněni začínající umělci (Kamila Zemková), etablovaní autoři mladší generace (Jan Nálevka) i starší umělci, kteří v současnosti nemají příležitost pravidelné výstavní činnosti (Svatopluk Otisk). Do cyklu autorských výstav byla začleněna i školní prezentace Ateliéru grafického designu a multimédií FI MU, odkazující k tradici školních výstav v Galeriích BKC se záměrem zprostředkovat reprezentativní vhled do dění ve školských institucích.
Jan Nálevka - TILL THE BLUE SKIES DRIVE THE DARK CLOUDS FAR20. 1. – 3. 3. 2010 (vernisáž 19.1.)
Videoinstalaci Sometimes It Hurts Nálevka poprvé vystavil na kolektivní výstavě Spiknutí v ústecké Galerii Emila Filly. Následující rok ji zařadil mezi projekty na samostatné výstavě Until The Morning Comes (Dům umění, České Budějovice). Kvůli výstavě v Galerii Kabinet ji upravil, aby vyhovovala prostoru galerie a její „kabinetní“ identitě. Sometimes It Hurts je založena na klasickém půdorysu Nálevkových prací. Vlastně nás seznamuje s dokumentací činnosti, při níž „popsal“ monotónními šrafurami způsoby běžně dostupné sešity. Neobvyklým způsobem pouze naplnil jejich účel. Tématem kreseb je ale kresba samotná. Avšak jsou to kresby? Názvy instalace a výstavy (jako obvykle jsou to ready-made) poukazují na možný zadní plán celého konceptu, na citovou vazbu k této činnosti (či snad příčinu).
Kamila Zemková - AUTOPORTRÉT10. 3. – 5. 5. 2010 (vernisáž 9.3.)
Absolventka FaVU VUT v Brně, ateliér
Václava Stratila. Tematickou doménou kreseb a maleb Kamily Zemkové je vedle krajinných motivů také autoportrét. Již od počátku svých studií rozvíjela výrazové možnosti těchto povýtce klasických disciplín s využitím malířské techniky s kresebnými zásahy. V současnosti se autorka k autoportrétu znovu vrací – výstava představí průřez jejího přístupu k tomuto tématu.
Ateliér grafického designu a multimédií Fakulty informatiky Masarykovy univerzity12. 5. – 29. 6. (vernisáž 11. 5. 2010)
Výstava vybraných bakalářských a diplomových prací k 10. výročí založení oboru.
Zařazení školní výstavy do dramaturgického plánu galerie navazuje na tradici pořádání prezentací uměleckých škol v prostorách Galerií Brněnské kulturního centra.
Svatopluk Otisk, Petr Veselý - PrÁce na paPÍŘe8. 7. – 8. 9. (vernisáž 7. 7. 2010)
Svatopluk Otisk je umělcem, který se záměrně neúčastní současného výtvarného dění. Jehoobrazy, kresby a příležitostné drobné plastiky byly dosud veřejnosti představovány jen velmi sporadicky. Právě kresba se u něho stala dostupným, přirozeným, a také bytostným způsobem ohledávání skutečnosti i možnosti artikulace vizuální řeči. Otiskovy práce budou doplněny kresbami a malbami Petra Veselého, který je naopak etablovanou osobností českého výtvarného provozu. Záměrem společné prezentace je představit tvorbu dvou autorů, jejichž pozice v rámci profesionálního výtvarného umění jsou rozdílné, avšak jejichž práce má překvapivě srovnatelná východiska i stylové postupy. Výstava tak nepřímo relativizuje význam postavení autora v institucionálním rámci.
Patrik Ševčík - HAND MADE(kurátorka Zuzana Ševčíková)
15. 9. – 20. 10. 2010 (vernisáž 14. 9. )
Absolvent Akademie umění v Banské Bystrici, obor Volné výtvarné umění. Pracuje s médiem plošné instalace se zvláštním důrazem na text. Často operuje s citacemi a výtvarnými interpretacemi nalezených textů. Autor zpracovává politická a sociální témata, příkladně vliv médií na každodenní živost společnosti.
Petra Steinerová - Kempink (kurátorka Jolana Trojak)
27. 10. – 1. 12. 2010 (vernisáž 26. 10.)
Absolventka FAMU v Praze, katedra fotografie. Fotografický soubor mladé autorky monitoruje současnou kempovou kulturu v Čechách, kterou umělkyně vnímá jako nový urbanistický systém a sociální mikrosvět. Fotografie přesahují dokumentaristický záznam směrem k lyrickému vyznění.
Martin Horák - CO SE MÁ STÁT, UŽ SE STALO8. 12. – 12. 1. 2011 (vernisáž 8. 12.)
Tématickým východiskem tvorby Martina Horáka je orientace k vlastní osobě, kterou formuluje jako outsidera. Se zaujetím vnějšího pozorovatele komentuje a sebeironizuje vlastní sociální rámec a svou lokální působnost. Často se při tom odkazuje i přímo rozvíjí práce umělců, kteří jsou mu blízcí. Ve svých konceptuálních instalacích propojuje uměleckou senzitivitu s věcností a odstupem teoretika.