Sebranice * V pondělí 31. července oficiálně začala stavba kruhového objezdu na silnici I/43 u Sebranic. Ta má za úkol nahradit současnou křižovatku, která je častým místem dopravních nehod a denně po ní projede přes patnáct tisíc vozidel, na bezpečnější. Hotovo by mělo být do konce letošního roku, provoz bude zatím pokračovat beze změn.
„Aktuálně začínáme budovat provizorní komunikaci, která nám umožní zachovat obousměrný provoz v jednom jízdním pruhu v každém směru. Výstavba okružní křižovatky bude probíhat v několika etapách, přičemž zavedení kyvadlového provozu bude potřeba po dobu jen asi jednoho týdne. Semafory využijeme až koncem roku z důvodu frézování svrchních částí komunikace a pokládky nových živičných vrstev,“ přiblížil ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala. Nová okružní křižovatka s průměrem 40 metrů bude mít tři paprsky. „Čtvrtý severní paprsek bude potřeba až v rámci dostavby obchvatu Sebranic silnicí I/19 s napojením silnice I/43 a přeložky silnice II/150. V rámci regulace rychlosti a zklidnění dopravy ve směru od Bořitova bude před křižovatkou vybudován ostrůvek, díky němuž dojde k vychýlení jízdního pruhu ve směru do křižovatky a tím i zpomalení projíždějících vozidel,“ doplnil Fiala s tím, že součástí stavby je také nové veřejné osvětlení v oblasti křižovatky i dále na Sebranice.
Křižovatka bude zároveň vlastně první reálnou částí plánované nadregionální komunikace I/73, dříve známe hlavně jako R43. S tímto krokem je tak spokojená také senátorka Jaromíra Vítková, která se její výstavbu dlouhodobě snaží podporovat a posouvat. „Velmi mě těší, že nová okružní křižovatka přispěje ke snížení nehodovosti v místě, které bylo dějištěm častých dopravních nehod, bohužel i s fatálními následky. Jedná se o jednu z nejnebezpečnějších křižovatek v Jihomoravském kraji dle statistiky Policie ČR,“ poukázala na závěr.(Luke)