Test: Renault Clio TCe 90

Autor článku: Pavel Friedl, pro číslo 1/2013, vloženo dne 09.01.2013

[Stálý odkaz na článek]

Vyzkoušeli jsme poslední novinku automobilky Renault. Jedná se o nové pětidveřové Clio. Testovali jsme benzínovou devítistovkou s výkonem 90 koní.
Design nového modelu je velice povedený. Na první pohled zaujme výrazná příď s mohutným logem a velkými světlomety. Řešení zádě pak jen podtrhuje skvělý dojem z trošku nižšího výrazu nového clia, které bude v současné generaci k dispozici pouze jako pětidvířko. Oproti předchůdci zlehka narostl, do délky na 4,06 m (+35 mm) a do šířky na 1,73 m (+25 mm). Příjemné však je, že se o 45 mm snížila výška (na 1,45 m) a hmotnost klesla o sto kilo.
Po usednutí za kožený volant se cítíte jako ve sporťáku a jistě vás upoutá celkem povedený a moderně vyhlížející interiér, který lze navíc značně individualizovat. Testované provedení mělo například části palubní desky, sedadel či výplně dveří vyvedené v červené barvě. Osobně se mi kombinace červené s černou hodně líbila. Hlavní je, že si můžete vybrat. Zejména ženy ocení asistent při rozjíždění do kopce a velice elegantní automatické denní LED svícení.
Infotainment systém a jeho ovládání přes sedmipalcovou dotykovou obrazovku je velmi pohodlné. Prostředí je příjemně přehledné, jeho reakce svižné – stejně jako odezva na dotyk. Media Nav (navigace s pokrytím celé Evropy, Bluetooth s funkcí audiostreaming, radio 4x20W s ovládáním pod volantem a možností přehrávání z externích zdrojů, vstup USB, Jack, iPod) už neobsahuje přehrávač CD. Místo zastaralých disků sází třeba na mp3 z externího USB disku. Pomocí bluetooth můžete spárovat váš telefon se všemi kontakty a využívat handsfree přes obrazovku. Navigace je velmi příjemně a detailně propracovaná. Jen taková drobnost neobsahuje češtinu.
I když se oproti třetí generaci mírně prodloužil rozvor, na prostoru pro posádku to není příliš znát. Přesto clio uvnitř nepůsobí stísněně a i zadní sedadla nabídnou dospělým cestujícím jakž takž dostatek místa. Narostl však prostor pro zavazadla, nyní nabízí základní objem 300 litrů.
V souvislosti se zavazadelníkem však mám jednu výtku. Vnitřní madlo pátých dveří má totiž nešťastný tvar a při zavírání z nich kloužou prsty. Kufr se tak mnohem snáz zavírá úchopem za hranu dveří, což nikoho nepotěší. Ovšem inteligentní Hands-free karta vás velmi potěší. Nemusíte ji vůbec vytahovat z kapsy a můžete provádět veškeré činnosti. Automaticky vám odemkne dveře, po stisku tlačítka nastartujete a po opuštění vozu uzamkne celé auto.
Tříválcová premiéra
Vůbec poprvé se pod kapotu clia podíval zážehový tříválec. Přeplňovaná devítistovka TCe slibuje slušných 66 kW (90 koní) a 135 N.m. točivého momentu při 2 500 ot./min, což by k pohonu francouzského střízlíka mělo stačit.
TCe nabízí znatelný zátah z vyšších otáček. V nich je třeba ho držet při snaze o dynamickou jízdu či při stoupáních, protože právě například v kopcích při plném naložení mu odchází dech. Vytáčení motoru se však samozřejmě negativně podepisuje na spotřebě, která by se za všech okolností měla pohybovat pod osmi litry. A když rezignujete na jakékoli snahy o prudší zrychlení, dá se jezdit i za 4,5 litrů jak uvádí výrobce. K tomu vám dopomůže systém ECO, který při aktivování šetří palivo, ale zároveň snižuje výkon. Spotřeba, nikoliv jízdní vlastnosti, bude to, co vás na tomhle motoru zajímá nejvíce. Zážehová devítistovka je extrémně háklivá na styl jízdy. My jsme najeli necelých 250 kilometrů a s normálním stylem jízdy na sněhu, a průměrná spotřeba se zastavila na čísle 6,4 l/100 km. Ale pozor, musíte vzít v úvahu, že motor byl úplně nový a nezajetý.
Jednoznačně nejlepší práci odvedl Renault na podvozku. Clio hravě zvládá drobné i větši nerovnosti na vozovce, přitom se ale v zatáčkách chová jistě, stabilně a čitelně. Navíc působí rozpustile agilně, což je v této třídě důležité. Na příjemných jízdních vlastnostech má zásluhu nejen už zmíněná dieta, ale také širší rozchody kol. Ani řízení není špatné, je dostatečně citlivé, možná by mohlo být trochu strmější. Obtěžovat nebude ani práce s řadičkou pětistupňové převodovky. Co se týče samotné jízdy, je na tom tedy Clio skvěle. A to i díky 16‘‘ diskům kol z lehké slitiny.
Ale co cena? Ani tady Renault nezklame. Už v základním výbavě Authentique za 229 900 korun najdeme například čtyři airbagy, palubní počítač, tempomat a ESP. Chybí však klimatizace a rádio. Clio s testovaným tříválcem však lze koupit až s vyšší výbavou Expression za 289 900 korun, která se pochlubí manuální klimatizací či multimediálním systémem Media Nav.
Námi testovaná verze byla nejvyšší výbava. Ve snaze ušetřit, rozhodl se Renault použít kotoučové brzdy pouze vpředu a vzadu se rozhodl pro bubnové.
Pod kapotou testovaného modelu byla dvanáctiventilová devítitistovka s výkonem 66 kW a 135 Nm točivého momentu. Převodovka v testovaném voze byla manuální pětistupňová. Maximální rychlost co uvádí výrobce, je 182 km/h.
Co se týká bezpečnosti tak Clio disponuje systémem ABS, ESP, ASR a kontrolou nedotáčivosti CSV. Testovaná verze ve výbavě DYNAMIQUE nabízela kromě výše zmiňovaného vnější zrcátka a kliky dvěří v barvě karoserie, boční ochranné a podélné střešní lišty. Dále pak airbag řidiče, spolujezdce a boční airbagy vpředu, bezpečnostní pásy na všech sedadlech a úchytky ISOFIX. Pro komfort řízení je v této výbavě posilovač řízení, palubní počítač, el. ovládání oken, hands-free karta, výškově nastavitelný volant a sedadla vpředu, el. nastavitelná vyhřívaná zpětná zrcátka, manuální klimatizace, centrální zamykání na dálkové ovládání, uzavřená přihrádka na palubní desce, odkládací kapsy v předních dveřích a uzavřená odkládací schránka spolujezdce.
Informace: AUTECO BS, spol. s r.o., Komenského 9, Boskovice nebo na tel. 516 454 453.



Všechny články z tohoto čísla (1/2013):

Rubrika: Zpravodajství
Bioplynka v Knínicích nebude
Kácení stromů vyvolalo velké emoce
Mikuláš rozdával dětem dárky
Provozní doba pro veřejnost - Městské lázně Boskovice 10. - 20. 1. 2013
Provozní doba pro veřejnost - Městské lázně Boskovice 3 - 13. 1. 2013
Roubenka z Novičí vykazuje nedostatky
Rozšířili veřejné osvětlení
Rudické jeskyně v ohrožení
Spor s ředitelkou vyřešen mimosoudně
Štědrodenní polévka chutnala všem
Tragická oslava Nového roku
U studentů by zvítězil Vladimír Franc
Vodárny a Kunštát ukončily čtyřletý spor
Výherci Velké Vánoční losovací soutěže na Městských lázních jsou známi
Zemědělcům škodí hraboši
Zchátralý skanzen oživí sdružení Keltoi

Rubrika: Kultura
Jáchyme, hoď ho do pekla
Krištof Kintera: Nervous. Vernisáž 19.1. Galerie města Blanska
Leden plný kultury v Moravské galerii v Brně
Legendární zpěvačka a baskytaristka Suzi Quatro vystoupí na jediném koncertě na Moravě!
The Manhattan Transfer (USA) přijíždí do Prahy!
Výstava Mikulčicko – kopčanský archeopark

Rubrika: Sport
8. ročník zimního turnaje O pohár města Boskovice – Artézia cup
Další incident na hokeji
Hokejové derby ovládlo Blansko
JUBILEJNÍ 30. ROČNÍK OBL JE MINULOSTÍ
Klíčový duel nezvládli
Loučící se Kejík adeptem pro olympiádu
O víkendu proběhly dva stolně tenisové turnaje ve Vysočanech
Pohár starosty přinesl velké výkony
Rozdílné výsledky basketbalistů
Svitávka obsadila soutěže
Turnaj ovládl Pačínek
Turnaj pro stolní tenisty
Vítězná rozlučka
Volejbalistky mají postup
Výsledek utkání hokej_OP Žďár, 12. kolo
Výsledek utkání_OP Žďár 11. kolo

Rubrika: Představujeme
Test: Renault Clio TCe 90

Rubrika: Černá kronika
Policie INFORMUJE

Rubrika: Napsali nám
„Ukážeme vám, co ve vás vězí“
BESEDA - Některé souvislosti procesu vyrovnávání se s minulostí s dneškem
Beseda a výtvarné tvoření s ilustrátorem Jiřím Fixlem
Boskovická nemocnice podepsala smlouvu s pojišťovnou
Čas je život. Nedá se vrátit ani nahradit. /Alan Lakein/.
HISTORICKÝ ÚSPĚCH na VELETRHU FIFI
Jihomoravské zastupitelstvo schválilo rozpočet na rok 2013
Jihomoravský kraj se představí na veletrhu Regiontour
Komora veterinárních lékařů ČR zná několik témat, ke kterým má co říct
Krajský úřad a prezidentské volby
Lékařská pohotovostní služba v JMK v roce 2013
Mikulášská nadílka na Benešově
Návštěva dětí v MSSS Boskovice
Patchworková dílna v Poličce
Vypouštění balónků s přáníčky Ježíškovi
ZELENÁ NA GENERÁLNÍM ŠTÁBU ARMÁDY ČR
Zřízení nových datových schránek finančních úřadů