Stavba nového mostu nad železničním koridorem v Modřicích vstupuje do rozhodující fáze. Ve dnech 18. – 19.října je plánován podélný výsun celé nosné konstrukce nad železnicí. Dodavatel stavby FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. předložil následující harmonogram:
- 18.10.-19.10.2011 podélný výsun
- 20.10.2011 montáž ložisek
- 20.10.-25.10.2011 demontáž pižma před OP I. a II.
- 20.10.-24.10.2011 demontáž výsuvné dráhy
- 26.10.2011 spouštění mostu na ložiska
- 27.10.2011 montážní přejímka nosné konstrukce
Stavba nového mostu v Modřicích ev.č. 15280-2 byla zahájena 9.května 2011. Z důvodu potřeby zachování neustálého provozu po koridorové trati Brno-Břeclav bylo nutné řešit stavbu postupem, který zahrnuje provedení nosné konstrukce nového mostu mimo jeho definitivní polohu a její následný výsun nad železniční trať na nově vybudované opěry.
Nosnou konstrukci tvoří spřažená ocelová konstrukce, která se vyrobila v mostárně a dovezla na stavbu po třetinách. Následně se vytvořila plošina před mostem, na které se provedly rošty a celá nosná ocelová konstrukce se svařila do jednoho kusu. Na spojené konstrukci byla vybetonována vozovka, most se zaizoloval a byla provedena izolační vrstva vozovky z litého asfaltu.
Celá konstrukce bude vysunuta ve dnech 18. – 19.10.2011 v navýšené poloze a poté spuštěna na opěry. Celková hmotnost vysouvané konstrukce je 600 t, podélný výsun nad mostní otvor je 43 m. Vysunutí konstrukce bude probíhat za výluky napětí a při režimu pomalé jízdy vlaků. Výluky napětí jsou plánovány pro obě koleje ve dnech 18. – 21.10.2011 vždy od 7,35 do 14,00 hod., pomalé jízdy vlaků od 8,00 do 17,00 hod.
Celý proces bude probíhat pod dohledem odpovědných pracovníků dodavatele, projektanta, technického dozoru investora i příslušných drážních útvarů.
Podrobnější informace může poskytnout Ing.Ivo Habarta, vedoucí střediska mostů dodavatelské firmy FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.tel.: 543 532 253.
Ing.Jan Zouhar
Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje