TEST - Fiat BRAVA

Autor článku: Pavel Friedl, pro číslo 18/2008, vloženo dne 27.06.2008

[Stálý odkaz na článek]

Seznamte se. Tak tohle je prosím poslední model italské značky Fiat nesoucí označení BRAVO. Není to tak dlouho, co Fiat ukázal světu první snímky nástupce modelu Stilo,
který dostal jméno jeho předchůdce.
Dostali jsme k testování od firmy Autocentum u Labutě, spol. s r.o. Svitávka, vůz Fiat Bravo ve verzi Dynamik vybavený motorem 1.9. JTD Multijet s parametry 88 kW/4000 ot. a 255 Nm/2000 ot. Váží 1320 kg a jeho dynamické schopnosti v podobě maximální rychlosti a zrychlení z 0 na 100 km/h vystihují údaje 10,5 s a maximálka 194 km/h. Vůz poskytuje solidní jízdní zážitek, spojený s bohatou výbavou a líbivým vzhledem. Zde odvedli designéři skvělou práci. Prudce stoupající linie bočních oken propůjčuje vozu sportovní švih. V interiéru na vás čekají dobře slícované plasty, dobře padnoucí volant a středová konzole natočená směrem k řidiči a barevně ladící barvy sedaček. I provedení dveřních výplní si zaslouží pochvalu. No zkrátka elegantní útulnost.
Ve standartu naleznete nárazníky v barvě vozu, posilovač řízení, el. ovládaná okna, centrál, el. ovládaná zpětná zrcátka, palubní počítač, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, loketní opěrku s klimatizovanou přihrádkou, ABS+EDB (elektronický rozdělovač brzdné síly), 6x airbag, mlhovky s funkcí cornering (adaptivní funkce pro projíždění zatáček, autorádio + CD a MP3 přehrávač.
Barva vozu byla perleťově červená Maranello, jež mění svůj odstín podle úhlu dopadu a intenzity světla.
Sportovní vzhled testovaného vozu dotváří příplatkový paket Sport jehož součástí jsou pneumatiky Pirelli 225/45 R17 a slitinové disky.
Ještě se na chvíli vrátím k interiéru a místu, které nabízí cestujícím. Pozice řidiče je perfektní,
pokud si ji dokážete nastavit, což není těžké. Spolujezdec má k dispozici také dost místa. Cestující na zadních sedadlech mohou mít trošku problémy s prostorem nad hlavou, pokud jsou vyššího vzrůstu. Bravo vzadu nenabízí tolik prostoru, jak by se mohlo díky vnějším rozměrům (4336/1792/1498) zdát. Je to daň za vydařený design. Sedadla jsou výborná, tvrdší a s dobrým bočním vedením. Pro pocit bezpečí slouží velká zpětná zrcátka, která oceníte nejen za jízdy, ale i při couvání.
Kufr má objem 400 l, leč díky designu (opět), je hůře přístupný. Důvodem je příliš vysoká nakládací hrana. Dveře od kufru se ovládají stiskem loga Fiat nebo nebo tlačítkem na klíčku.

Jízda, motor, řazení, brzdy, spotřeba
Vůz se téměř nenaklání a dobře drží stopu. Kotoučové brzdy jsou velice kvalitní, mají dostatečný účinek a dají se dobře dávkovat. Řazení pětistupňové převodovky je dobré a přesné. Jen má trošku delší dráhy.
Vůz má dobrou aerodynamiku, proudění vzduchu vás neobtěžuje ani ve vyšších rychlostech, což může být lehce matoucí, při 120 km/h se vám totiž zdá, že jedete 80 km/h (samozřejmě záleží také na voze, se kterým jste dříve jezdili).
Motor je skvěle odhlučněný. Maximum točivého momentu máte k dispozici od 2000 otáček. Stupně 3 a 4 jsou ideální pro rychlé předjíždění, stupeň 5 je výborný pro rychlosti
okolo 100 km/h a také se s ním dá dobře akcelerovat. Každopádně agregát neztrácí sílu ani při vyšších otáčkách, což je příjemné.
Kombinovaná spotřeba při námi ujetých 400 km byla 6,4 l při svižnější jízdě. Motor byl zatím v záběhu, takže tato hodnota do budoucna ještě poklesne.

Zhodnocení
Nový Fiat Bravo je velmi dobrý a charismatický vůz, disponující dostatečnou dynamikou. Zpracování je kvalitní a design přitahuje pozornost. Pokud jsou vaše priority namířeny tímto směrem, nemusíte příliš váhat, hezčí automobil v této třídě neseženete.
V bezpečnostních testech Euro NCAP dosáhl Fiat Bravo nejvyššího ohodnocení pěti hvězdiček.


Silné stránky
- vzhled, nové Bravo je nejhezčím kouskem v nižší střední třídě
- interiér je po designové stránce skoro stejně povedený jako exteriér a velice funkční,
- všechny ovladače jsou logicky rozmístěné a rychle si na ně zvyknete
- přesné řazení
- dostatečně silné a kvalitní brzdy
- jízdní vlastnosti, ani při rychlém průjezdu ostřejší zatáčkou se vůz téměř nenaklání a výborně drží stopu
- motor je dobře odhlučněný
- dobrá aerodynamika, vzduch proudící kolem karoserie se ani ve vyšších rychlostech neprojevuje hlučně
- palivová nádrž má objem 58 l

Slabé stránky
- tužší podvozek
- vyšší nakládací hrana kufru
- ve výbavě Dynamic chybí elektricky ovládaná zadní okna
- výhled vzad je omezen tvarem karoseri

Bližší informace poskytne Autocentrum u Labutě, spol. s r.o. Svitávka, autorizovaný servis a prodejce vozů Fiat na tel.: 516 47 10 80, nebo přímo prodejce vozů pan Pavel Bárta, tel.: 773 474 460.


Podobné články:
Ani malé, ani velké, úsporné, praktické, variabilní FLEX IN THE CITY - ze dne 11.12.2008 (1)
Renault Koleos - když běžné auto nestačí - ze dne 01.12.2008 (1)
Chevrolet Aveo 1.2 pro nenáročné - ze dne 02.10.2007 (1)
Test:Opel Meriva 1.6 16V – Zafira pro méně náročné-jasné prvenství v testech spolehlivosti a kvality - ze dne 11.06.2007 (1)
Corsa: Nejpopulárnější auto našeho trhu aneb AUTO ROKU 2007 - ze dne 19.04.2007 (1)

Všechny články z tohoto čísla (18/2008):

Rubrika: Zpravodajství
Aktuální provozní doba Městských lázní Boskovice pro veřejnost od 23. 6. do 27. 6. 2008
Betany uspořádala olympiádu
Bojovali o pohár starosty
Festival pro židovskou čtvrť Boskovice 2008
Hasiči si vyladili zásahové auto
Hasičská noc v Knínicích
Mládež zápolila s časem v hasičské soutěži
Mladí zdravotníci bodovali v krajském kole - O víkendu změří síly v Pelhřimově
Na Boskovicko zavítal Petr Pithart
Na očkování proti encefalitidě není ještě pozdě
Novinky z Boskovic
Novinky z Letovic
Novinky ze Sebranic
Ochotníci otáčejí hledištěm
Oslavy ve Křetíně završila ohňová show
Policejní přehlídka přilákala stovky návštěvníků
Poutníci vyrazili za šamotovým plátkem
Pozvánka na oslavy do Velenova
Přispěje na bezlepkovou dietu a podpoří screening celiakie
Sjezdovka láká sportovní nadšence i v létě
Stavba výrobní haly v Sebranicích jde do finiše
V Isarnu ožil středověk
Vísky ozdobila Zlatá stuha
Vodomilové si už užívají na koupalištích
Výstava na zámku odhaluje minulost
Zahrádkáři poradí
Zubaři už nebudou sloužit víkendy zadarmo
Zubní pohotovost v regionu Blansko

Rubrika: Kultura
„Dýchali (nejen) jazzem“
Do Galerie Města na výstavu obrazů
Pojízdný kinematograf zakotví na náměstí
Staré kočárky jsou dnes úsměvnou podívanou
Strašidla na Kořenci

Rubrika: Sport
Basketbalisté ze Zelené čtvrtí v republice
Boskovice ani Rájec v sezóně nezazářili
Boskovice hostily finále ve šprtci
Divizní ročník je u konce
MERIDA - DELIKOMAT - GRENA CUP
Moravskoslezská divize - skupina D VÝSLEDKY
Proběhl druhý ročník Forman cupu
Třetí místo na Pannonia-ring 2008
Úřední zprávy z OFS Blansko
Ve finále byli úspěšnější fotbalisté Adamova
Volejbalisté si užívali recese i sportu
Vzpěrač Roza mistrem republiky

Rubrika: Představujeme
TEST - Fiat BRAVA

Rubrika: Černá kronika
Policice INFORMUJE

Rubrika: Napsali nám
BRÝLE PRO AFRIKU
Den zdraví
Houslistka svým talentem oslnila porotu
Olympiáda opět ve Sloupě !
Pétanque ve Skrchově
S dětmi na výlet trochu jinak
Svitávečtí na "SBOROVÁNÍ" v Boskovicích
Vyrazili do Orlických hor
Žáci ze Svitávky si osahali Prahu

Rubrika: Právník radí
Podílové spoluvlastnictví