Benešov * Podle nového vzdělávacího plánu se v letošním roce začali v hodinách Informatiky učit žáci čtvrtého a šestého ročníku na ZŠ a MŠ v Benešově. Vyzkoušeli si tak například programování, práci s daty, ale i robotiku. „Učivo informatiky prošlo v poslední době velkou změnou a jsme rádi, že i my patříme mezi první vlnu škol, která „novou informatiku“ vyučuje. Veškeré nové učivo je vyučováno zábavnou formou. Žáci si tak občas ani neuvědomují, že například při hraní některých her rozvíjí své informatické myšlení, nebo se učí programovat,“ přiblížil učitel Vít Pernica.
V loňském roce škola zakoupila nové robotické sady Lego WeDo 2.0 a díky tomuto vybavení si žáci šestého ročníku mohli vyzkoušet vytvořit a naprogramovat vlastní roboty. „Jejich úkolem bylo sestavovat různé roboty a následně je naprogramovat podle předem stanovených pravidel. Žáci při práci se stavebnicí rozvíjí své prostorové myšlení, zlepšují jemnou motoriku a kreativní myšlení. A přestože měly děti podrobný návod, jak robota sestavit, nikdy se nestalo, že by byli dva roboti stejní. Kreativita žáků je vítána, a proto si mohli robota ozdobit, nebo ho upravit dle svých představ,“ pokračoval Pernica s tím, že po konstrukci přišlo na řadu programování, kde žáci využili své tvořivosti.
„Například na závoru, která se měla pohybovat nahoru a dolů, přidělali čidlo pohybu. Závora pak rozeznala, že před ni přijelo auto, a sama se otevřela a zavřela. Někteří zkoušeli závoru ovládat pomocí gyroskopu, anebo jí přidat zvukové či světelné signály, stejné jako u semaforu.“ Celkem tak šesťáci sestavili pět robotických konstrukcí.(Luke)