Letovice * V týdnu od 24. do 28. února proběhl na Masarykově střední škole v Letovicích premiérový ročník Projekčního týdne. Zatímco dříve se podobná akce týkala jen některých oborů, premiérově se do nich zapojili všichni žáci. A prostor se našel i pro celkem netradiční úkoly. „Každý si mohl najít smysluplnou aktivitu, která ho zaujala a zároveň obohatila jeho profesní i lidský přístup,“ říká zástupkyně ředitelky pro teoretické vyučování Mária Bašná.
„Během tohoto týdne neprobíhala klasická výuka, ale všichni studenti se účastnili různých projektů zaměřených jak na odbornou přípravu, tak i sociální pohled nebo mezilidské vztahy. Probíhala řada odborných aktivit, pro každého podle jeho zaměření. A mezi tím probíhaly různé besedy nebo přednášky,“ vysvětlila Bašná. Pro žáky bylo připraveno několik možností vyžití. Modelové projektování, řezbářství, tvorba individuálních projektů a podnikatelských záměrů, výroba hnízdních budek pro ohrožené ptáky nebo dřevěných dekorací, hraček, dětského nábytku a kreativní tvorby v ateliérech.
Projekční týden navazuje na dřívější model, týden stavebnictví. „Jeho součástí byli studenti stavařiny a nábytkářů. Ostatních oborů se to netýkalo, ale chodili za námi, že se chtějí zúčastnit také. Proto jsme akci sjednotili pro všechny žáky i učitele a toto rozhodnutí si jen a jen pochvalujeme,“ potěšilo Bašnou. Některé z úkolů byly však hodně zajímavé. Jako třeba tvorba mini odborného anglicko-českého slovníku, přípravy pokrmů z netradičních surovin nebo dokonce čtenářských dílen a tvůrčího psaní. „Studentům byla zadána témata a ti zpracovávali literární tvorbu formou básní nebo povídek. V rámci čtenářského klubu si přečetli úryvky z knížek a prováděli jejich rozbor. Dalším úkolem bylo třeba vytvoření titulních listů ke knížkám,“ přiblížila Bašná.
Projekt byl ale zaměřen nejen na žáky školy. „V pátek jsme připravili soutěž pro Základní školy, při kterém právě naši studenti působili jako vedoucí. Měli za úkol postavit most a výsledek určovalo to, jak velkou zátěž vydrží a po jak dlouhou dobu,“ přiblížila zástupkyně. „Z mého pohledu byla ale velmi důležitá také aktivita na sebepoznávání. Aby žáci objevovali své silné stránky, byli na sebe hrdí a věřili si. Paní výchovná poradkyně například připravila dotazníky, podle kterých zájemci zjistili, na které vlastnosti se mají soustředit,“ zakončila.(Luke)
Foto: Masarykova střední škola