Sebranice * Zatímco v minulosti se od možnosti realizace kruhového objezd na křižovatce komunikací I/43 a II/150 u Sebranic ustoupilo a připravovala se naopak úprava klasické křižovatky, v poslední době došlo ke změně a v přípravě je znovu stavba okružní křižovatky. Ředitelství silnic a dálnic nadále počítá také s úpravou komunikace u Krhova, s plánem zvýšit počet jízdních pruhů, ale také zrušit odbočky na Skalici nad Svitavou a Drnovice.
Právě křižovatka u Sebranic je úsekem častých nehod a o její úpravě, ať už formou kruhového objezdu či jinak, se mluví dlouhé roky. „Stávající dopravně bezpečnostní situace je v předmětné lokalitě dlouhodobě nevyhovující a tomu odpovídá i zvýšená nehodovost,“ souhlasí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. „Při navrženém postupu je tak potřeba umístit okružní křižovatku do stávajícího uspořádání silniční sítě, ovšem s maximálním přizpůsobením cílovému stavu, jak je sledován po zprovoznění kapacitní I/43 v úseku Bořitov – Svitávka. Okružní křižovatka je navržena jako třípaprsková, s napojením stávající silnice I/43 a přeložky silnice II/150, přičemž poloha mimo stopu stávající I/43 umožní její výstavbu bez zásadního omezení provozu na této silnici,“ dodala. „V rámci probíhajících činností na dokumentaci pro územní rozhodnutí je pracováno s variantou vybudování této křižovatky v takzvané nulté etapě, tedy v časovém předstihu před ostatními objekty hlavní stavby.“
O plánu na stavbu kruhového objezdu v minulých dnech informovala boskovická senátorka Jaromíra Vítková, která se snaží co nejvíce podporovat projekt stavby silnice R43, ale i realizaci úprav současné krajské silnice I/43, která je klíčovým spojením mezi Brnem a Svitavami. „Já jezdím celkem často z Boskovic do Brna a u vjezdu na silnici 43 u Sebranic musí mít člověk dostatečně pevné nervy a musí umět i zariskovat, protože jinak by se na tuto silnici ani nedostal. V tomto úseku se také stávají často nehody. Na Ředitelství silnic a dálnic jsem apelovala, zda by nebylo dobré již úpravu křižovatky, která bude fungovat v rámci plánované budoucí přestavby silnice 43, připravit nyní,“ uvedla senátorka s tím, že v rámci projektu nové silnice D43 je toto místo řešeno kruhovým objezdem. „Projektová dokumentace je již zpracovávána a dle harmonogramu je nadějné, aby za dva roky mohla být započata stavba tohoto kruhového objezdu,“ dodala.
Ředitelství silnic a dálnic zároveň i nadále připravuje stavební úpravy silnice I/43 mezi Krhovem a Sebranicemi. Ta počítá s rozšířením počtu pruhů, ale také zrušením přímého spojení na Skalici nad Svitavou či Drnovice. „Tyto nebezpečné křižovatky budou nahrazeny propojením nadjezdem nad silnicí I/43, přičemž spojení bude možné přes obec Krhov a stávající křižovatku u benzínové stanice. Za tímto účelem dojde k rekonstrukci místní komunikace z obce Krhov na sever v délce přibližně 600 metrů a její převedení do sítě silnic třetí třídy. Na hlavní trase přibude pod novým mostem kratší stoupací pruh ve směru na Svitavy. Na stavbu I/43 Krhov – Voděrady je hotový koncept dokumentace pro územní rozhodnutí,“ zakončila Ledvinová.(Luke)