TEST Renault Alaskan 2.3 dCi automat – co je skvělé není třeba měnit!

Autor článku: Pavel Friedl, pro číslo 16/2018, vloženo dne 30.11.2018

[Stálý odkaz na článek]

Boskovice * V roce 2017 uvedl francouzský Renault na trh novinku pracovního pick-upu s názvem Alaskan. Partner Renault AUTECO BS, spol. s r.o., dealer vozů Renault a Dacia, nám vozidlo zapůjčil k testování. K testu jsme dostali variantu s dieselovým motorem 2,3 Energy 190 koní v nejvyšší výbavě INTENS s maximální příplatkovou výbavou a sedmistupňovou automatickou převodovku. Jaký je nový Renault Alaskan?
Alaskan se od konkurence liší v podstatě jen přední částí vozu, kde je znát francouzký desing. Velká diodová denní světla ve tvaru C se přímo vecpala do světlometů a nevybočují. Okrasných prvků z chromu je možná až moc, ale v kombinaci s hnědou metalízou to modelu velice sluší.
Renault nabízí ve čtyřech karosářských variantách jen čtyřdveřovou verzi Double Cab. Klasický zavazadelník Alaskan nemá, jedná se spíše o korbu, kterou jde zadělat díky hliníkové roletě, kterou v současnosti dovozce nabízí v akci zdarma. Její otevření chce trošku cviku, ale jakmile se potřebný pohyb naučíte, je roleta příjemný řešením. Při nakládání můžete navíc sklopit víko do vodorovné polohy. V nákladovém prostoru zajistíte náklad pomocí nastavitelné fixace.
Když se vyšplháte na místo řidiče a rozhlédnete se, za volantem rychle najdete příjemnou pozici. Sedadla (v našem případě kožená) jsou pohodlná a stěžovat na prostor si nebudou ani cestující v zadní části vozu. Není to sice tak komfortní jako v první řadě, ale cestovat tady lze bez problémů. A když zadní sedačky zrovna nepotřebujete, jejich sedáky je možné vyklopit směrem vzhůru a vytvořit tak náhradní zavazadlový prostor.
V Alaskanu je zabudovaný infotainmnet s dotykovou obrazovkou. Je přehledný a rychlý se zobrazováním 360stupňového kamerového systému. Tento pomocník je v terénu a při jakémkoli manévrování k nezaplacení. Navíc obsahuje multimediální systém s navigací (7mi palcový displej, Bluetooth, handsfree, dopravní info atd.) I ostatní ovládací prvky zaslouží pochvalu za přehlednost a intuitivnost ovládání. Pod panelem automatické dvouzónové klimatizace najdete volby pohonu všech kol či uzávěrku diferenciálu.
Srdce motoru je vznětový čtyřválec Renault dCi o zdvihovém objemu 2,3 litru. Na výběr jsou dvě výkonové specifikace. Námi zkoušená je ta silnější, se dvěma turby, výkonem 140 kW (190 koní) a točivým momentem 450 N.m už v patnácti stech otáčkách. Jde však o užitkový motor, který se roky montuje do dodávky Master. Navíc díky novému systému vstřikování kapaliny AdBlue se konstrukčně nemusel příliš měnit, aby splnil nové emisní normy.
My jsme testovali verzi s automatickou sedmistupňovou převodovkou od japonského výrobce Jatco, která si s motorem velmi dobře rozumí. Spotřeba se pohybuje maximálně do 10 l/100 km, ale běžně není problém jezdit do osmi litrů. Pohonné ústrojí je velmi jemné, a i do terénu a pro tahání přívěsů skvělé.
Když od svého auta chcete, aby zvládlo těžký terén, navíc se zátěží, a aby vydrželo v podstatě cokoli, koupíte si pick-up. Renault Alaskan má skvělou konstrukci podvozku shodnou s Nisanem Navarou, a je jedním z nejlépe jezdících pick-upů na trhu.
Důležitou roli v tom hraje zadní náprava. Ta je pro zmíněnou odolnost tuhá, ale odpružena vinutými pružinami namísto v této třídě typičtějších listových pružin. Výsledkem je, že zadní náprava zejména na příčných nerovnostech neodskakuje, což jinak bývá zcela typickým chováním pick-upů. Podvozek zkrátka na výmolech pracuje a nevyklepe vás.
Skvělým a přesným jízdním vlastnostem na silnicích pomáhá i přední lichoběžníková náprava a příjemné řízení. Alaskan se nijak příliš nenaklání, a i když je jeho velikost oproti osobním autům nesrovnatelná, za volantem se budete jako v SUV cítit nejen po usednutí, ale i po rozjetí. A to je velká pochvala!
Do terénu je pak Alaskan vybaven měrou vrchovatou. Na výběr je pohon zadních kol, všech kol a ještě redukce na všechny čtyři. To vše volitelné kruhovým ovladačem. Do těžkých podmínek lze zařadit i uzávěrku. Normálně se o trakci stará elektronický diferenciál. Světlá výška 223 mm, nájezdové úhly 29 a 25 stupňů nejsou překážkou ani v těžkém terénu. A na dálnici vás nebude rušit ani přílišný hluk od kol či aerodynamiky.
A v závěrečném shrnutí bych chtěl znovu pochválit povedený design, velmi prostorný a kvalitní interiér, silný motor s plynule řadící automatickou převodovkou a komfortní podvozek jak do terénu, tak i na dálnice.
Základní cena vozu s motorizací dCi 160 ve výbavě Life je 737.900,- Kč a silnější motorizace dCi 190 s automatickou převodovkou ve výbavě INTENS je 889.900,- Kč. Námi testovaná verze s maximální výbavou se zastavila na ceně 1.200.000,- Kč včetně DPH.
Jako smluvní záruku Renault nabízí zdarma prodejce v délce 3 let nebo ujetí 100.000 km. Při financování přes Renault finance nabízí FINANCOVÁNÍ 103% s přeplatkem pouhých 3%.
Více informací nejen k testovanému modelu Vám poskytne Váš partner Renault AUTECO BS, spol. s r.o., Komenského 9, Boskovice nebo na tel. 516 454 453, mobil: 777 703 753.
 


Podobné články:
Do nové sezóny bez závazků - ze dne 15.03.2010 (2)
Úvodní duel rozhodl obránce - ze dne 15.03.2010 (2)
Fotbalová DIVIZE - ze dne 02.06.2008 (2)
Konkurzní řízení na funkci ředitelky - ze dne 08.04.2008 (2)
Zubaři DUBEN - ze dne 06.04.2008 (2)
Volejbalistkám se na lepší časy neblýskalo - ze dne 06.03.2008 (2)
Zaměřují se na prevenci kriminality - ze dne 14.02.2008 (2)
Medaile sbírali plavci nejen v Boskovicích - ze dne 16.04.2024 (1)
Hasiči v Boskovicích mají nového velitele - ze dne 16.04.2024 (1)
Přispějí klubům na trenéry - ze dne 16.04.2024 (1)
Kam v Boskovicích? - ze dne 16.04.2024 (1)
Čadová mistryní republiky - ze dne 15.04.2024 (1)
Dětem pořídí milionovou dřevěnou loď - ze dne 08.04.2024 (1)
Překvapení pro žáky Aikido Boskovice - ze dne 05.04.2024 (1)
Hledají vhodnou dotaci na sportovní halu - ze dne 05.04.2024 (1)
Galerie definitivně přechází pod KZMB - ze dne 27.03.2024 (1)
Nový zpravodaj má nedostatky - ze dne 27.03.2024 (1)
Ministr Kupka debatoval v Boskovicích o I/73 - ze dne 27.03.2024 (1)
Světový den vody hostily Boskovice a nejmodernější čistírna odpadních vod - ze dne 25.03.2024 (1)
Hledání jednatele nemocnice začíná od začátku - ze dne 22.03.2024 (1)

Všechny články z tohoto čísla (16/2018):

Rubrika: Zpravodajství
Hubertova jízda v Borotíně
Chráněné bydlení ve Svitávce má zelenou
Kamenoprůmysl Komárek se letos opět podílel na opravách Janáčkova divadla
Kontrolují chatové oblasti
Lysice povede i nadále Pavel Dvořáček
Novým starostou města Letovice je Petr Novotný
Paprsek Velké Opatovice postavil nový výtah
Plánují úpravy kolem hřbitova
Provozní doba pro veřejnost - Městské lázně Boskovice 15. - 25.11. 2018
Provozní doba pro veřejnost - Městské lázně Boskovice 22. 11. - 2. 12. 2018
Příprava na stavbu čistírny jde do finále
Rozzáří Vánoční stromy v regionu
Svazek i ostatní obce schvalují cenu vody na příští rok
Taneční skupina VO CO GOU Letovice slaví 25 let
TOPNET poskytuje svým zákazníkům stále vyšší a kvalitnější rychlost připojení za stejné ceny
V Cetkovicích se zaměří na rybníky
V Letovicích uctili památku dne boje za svobodu a demokracii
Vánoční jarmark v Boskovicích nabídne šermíře i Třetí zuby
Volby přinesly jen minimum změn
Zádvorská lepa je stromem roku 2018

Rubrika: Sport
Blanenská kanonáda
Boskovické volejbalistky v čele soutěže
Hokejové derby přineslo čtrnáct branek
Mikulášská Okrouhlá a Hraběnčiny Petrovice zvou do finále OBL
Parádní podzim zakončili remízou
Těžký dvojzápas přinesl pro Boskovice tři body

Rubrika: Představujeme
5 tipů, jak zatočit se zimní únavou a vychutnat si „zimní spánek“
TEST Renault Alaskan 2.3 dCi automat – co je skvělé není třeba měnit!

Rubrika: Napsali nám
Advent na Svojanově – voňavý, s Mikulášem, Ježíškem a svátečními tóny
Čestmír Sekanina oslavil životní jubileum
Nemocnice Blansko zahájila zcela nový provoz MAGNETICKÉ REZONANCE
Sportovec okresu Blansko roku 2018