Boskovice * Jak je důležité zachytit vývoj moderních technologií, ukazuje příklad boskovické společnosti NewLink Moravia, věnující se informačním technologiím a webovým řešením. Společnost pro své klienty připravuje ekonomické informační systémy v cloudu, které jsou dnes schopné bez nutnosti nákupu vlastního vybavení výrazně ulehčit společnostem nejen její ekonomické vedení. Také poskytují detailní přehled o finanční situaci, prodeji, nákupu, stavu skladů, případně i výroby. Této moderní metody dnes využívají nejen společnosti z blízkého okolí, ale také velké množství firem napříč Českou republikou. Velké uznání získala společnost i za hranicemi našeho státu.
Firma NewLink Moravia začínala v Boskovicích od roku 1991 na ulici Sokolská. Teprve v listopadu 2017 se přesunula firma v rámci Boskovic na současnou adresu, Chrudichromská 7. „Jsme tak přímo v srdci průmyslové zóny, a pokud bude mít některá z místních společností zájem o naše služby, můžeme se jim věnovat operativně a připravit systém přesně na míru, podle jejich přání,“ říká majitel společnosti Dušan Koutný. Vlastně již od začátku firmy vedla úzká spolupráce s belgickou stranou k založení společného Allegro Holdingu, což vyústilo k vytvoření softwaru Allegro. Jednoduchého, stabilního cloudového systému, který již mnoha společnostem výrazně ulehčil vlastní provoz.
Systém Allegro stojí na čtyřech základních pilířích a ty lze jednoduše sestavovat dle potřeby z již připravených modulů. „Prvním pilířem je účetnictví a vše co s ním souvisí. Tedy faktury, platby, evidence majetku a podobně. Druhým pilířem je obchodní modul, pro který jsou základem objednávky, nabídky, zakázky, dodací listy či například expediční příkazy propojené až do samotné fakturace. Hodně však rozhodují požadavky u jednotlivých odvětví.
Například u distribučních firem je kladen důraz na různé formy slev a rabatů, dále často využívají expedičních příkazů, evidence vozidel či třeba plánování tras. Řidič si tak například stáhne seznam dodacích listů do telefonu a postupuje podle něj. A když je připojený na datech, mohou přímo na firmě sledovat průběh dodávek.“
Dalším pilířem je modul pro skladové hospodářství. Hlavním jeho úkolem je evidovat stavy skladových zásob, skladové karty zboží a materiálu, ale umí též pracovat s čárovými kódy, sériovými čísly, šaržemi a exspiracemi. Podobně jako u rozvozů i v tomto případě dnes menší firmy začínají ve skladech využívat chytrých telefonů namísto daleko dražších průmyslových čteček čárových kódů. Jsme také schopni se napojit na software třetích stran, například na e-shopy či přepravní služby.
A čtvrtý pilíř je určen pro výrobní firmy, a to jak pro opakovanou sériovou výrobu, tak kusovou výrobu. „Kolem těchto možností jsou pak další dodatečné funkce, jako například kalendáře dodávek, hodnocení dodavatelů, evidence reklamací, ale vlastně cokoli, co si bude zákazník přát. S Allegrem je možno si hrát jako se stavebnicí a poskládat výsledek z jednotlivých modulů dle výběru zákazníka. Dále lze také nastavit práva přístupu, aby se uživatelé dostali jen k těm oblastem, které jim přísluší. Pokud jsou dále potřebná nějaká přizpůsobení, o ta se postará náš programátorský tým, který běžně provádí konkrétní přizpůsobení na míru. Co zákazníci pro maximální komfort potřebují, to u nás dostanou.“
Allegro se také přizpůsobí i z pohledu technického podle toho, zda je firma již vybavena vlastním serverem nebo si toto chce zajistit jako službu. V prvním případě se prostě nainstaluje Allegro na firemní server a ve druhém nabízíme, zejména menším společnostem bez vlastní IT struktury, využití serverů v cloudu.
„Princip využití Allegra v cloudu spočívá v tom, že nepotřebujete vlastní server, databázi ani IT specialistu, který by jej nainstaloval a spravoval. Pouze se připojíte k internetu, zadáte adresu daného serveru v cloudu, který spravují profesionálové v datovém centru. Vlastně tak jen nastartujete počítač, přihlásíte se a můžete začít pracovat kdykoliv a odkudkoliv, jen za pomocí internetového připojení.“ přiblížil jednoduchý a pohodlný systém Koutný. „Odpadá tak starost o vlastní server a jeho obsluhu. Je to jednodušší, levnější a navíc bezpečnější. Hostingové centrum je zabezpečeno a provozováno na daleko vyšší technologické úrovni, než by si mohly menší firmy dovolit,“ pokračuje majitel s tím, že tento směr případně se objevil přibližně před deseti lety. A rychle se ukázalo, že je budoucností podnikání. „Tento trend se již tehdy více projevoval na belgické straně, kde cloudový model začaly hojně využívat nejen menší, ale i střední firmy a mohly se tak dostat na stejnou IT úroveň jako velké firmy, ale bez nutnosti vlastního nákladného serveru.“
Allegro software využívají také firmy z blízkého okolí. Namátkou společnosti Eurokov, Kooplast, ZT Bosko, velkoobchod Rejthar z Černé Hory, Biopharm ze Žďáru a další. Velký zájem je i mezi klienty z hlavního města. Někteří z nich hojně obchodují se zahraničím a využijí tak možnost vytvořit doklady jako dodací listy, faktury, potvrzení zakázek atd. v angličtině, němčině, francouzštině, případně i dalších jazycích. Díky překladovému modulu je možné přepnout Allegro do jiného jazyka.
Zaměření informačních systémů ale nemusí být nutně využito jen pro klasické podnikání. V Belgii tak systému Allegro využívají také pro dnes velmi aktuální třídění odpadů. „Je to velmi úspěšný softwarový projekt. Nejedná se ale o úplně obyčejný svoz odpadu, Belgičané to pojali trochu důkladněji. Když například potřebujete odvést sedačku, pračku nebo myčku, nahlásíte ulici a ve smluvený termín dáte nepotřebné věci přede dveře. Podle naplánovaného svozu jej recyklační společnost posbírá. Jdou ale ještě dál a třeba ze čtyř špatných praček udělají dvě fungující, které prodají jako repasované nízkopříjmovým skupinám obyvatel. A co zbyde, je nakonec ještě zpeněženo v odprodeji odpadu,“. Tohle vše je také realizováno pomocí Allegro software.
Naším přáním je mít v portfoliu zákazníků více místních firem z našeho regionu, kterým se můžeme pečlivě věnovat, zakončil Koutný a na závěr dodal: prostě nám zavolejte na čísla 516 499 861 nebo 731 441 155 případně nás rovnou navštivte a my si s vámi rádi při šálku kávy nebo čaje popovídáme o tom, jak bychom Vám mohli pomoci. Více informací i možnost ZDARMA vyzkoušet software na tři měsíce najdete na stránkách www.allegro-software.cz, na našem facebooku a můžete využít i naši e-mailovou adresu info@nlm.cz :).