1. Návaznost spojení v Rakousku je v současné době pro ekonomickou nevýhodnost prověřována. Existuje jen úsek A5 od Vídně po obec Schrick, tj, asi 30 km od hranic s ČR a končící asi 10 km jižně od bodu, kde se rozhodne, zda pokračovat na Mikulov či na Břeclav.
2. Ekonomické nevýhodnost R52 byla potvrzena 3 studiemi objednanými ŘSD – závěr: „R52 je ekonomicky neživotaschopná“. MD toto doposud ignorovalo.
3. Nejvyšší správní soud v listopadu 2009 zrušil koridor R52 a celý územní plán Břeclavska. To, že tento územní plán byl protiprávní vědělo Ministerstvo dopravy ze své právní analýzy již od prosince 2006, ale ignorovalo to.
4. Nejvyšší kontrolní úřad v kontrolní zprávě 08/26 vydal k R52 velmi kritický závěr. (viz
http://www.nku.cz/kon-zavery/K08026.pdf )
5. Bezpečnostní informační služba specificky ve výroční zprávě uvedla:
„Služba se také zajímala o přípravu realizace některých významných projektů dopravní infrastruktury (např. komunikace R52) a o situaci v Českých drahách a obecně na železnici. Jednalo se o případy, v nichž se zájmové skupiny snažily účelově ovlivnit rozhodování organizací podřízených ministerstvu dopravy (MD), a to i za pomoci různých nátlakových metod.“ (viz
http://www.bis.cz/n/2009-08-31-vyrocni-zprava-2008.html )
6. Velmi alarmující vyjádření o vyhovění pozemkovým lobbyistům dal v Poslanecké sněmovně bývalý premiér Topolánek: „Nakonec budou uspokojeny obě lobbistické skupiny. I ta, která nakoupila pozemky pod Mikulovem, i ta, která nakoupila pozemky pod Břeclaví …“ (viz stenogram na
http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/038schuz/s038096.htm#r4 )