Představujeme Hyundai i40

Autor článku: Pavel Friedl, pro číslo 20/2011, vloženo dne 30.09.2011

[Stálý odkaz na článek]

Přiznám se rovnou, že s vozy značky Hyundai mám minimální zkušenosti. I proto jsem původně o nové i40 nechtěl nic psát. Ale když si vezmete ceník a kalkulačku, zjistíte, že to je vlastně dobrá volba. Možná zde budete muset omluvit mou Hyundai-zabedněnost, ale doteď jsem v šoku z toho, o jak dobré auto jde. Pokud patříte mezi ty, kteří poslední roky Hyundai tak jako já - třebaže z jiných pohnutek - více či méně ignorují, pak vám následující řádky otevřou oči.
Ač se Hyundai tváří jako ta konzervativnější ze značek koncernu Hyundai-Kia, jeho auta podle toho nevypadají. Designové linie většiny posledních modelů jsou všechno možné, jen ne konzervativní, a ani i40 vám nepřipomene nic, co by bylo dnes na trhu k mání. Tedy pokud to není zase od Hyundai. Když jsem totiž i40 viděl poprvé, napadlo mě jedno slovo a to zcela konkrétní: štika.
Také vnitřek i40 je na první pohled architektonicky složitější, snad krom monstrózní vrchní části středové konzole jsem na něm ale neshledal nic, co by mi nešlo pod nos.
Co je mnohem podstatnější, atmosféra v testované i40 byla velmi příjemná. Když jsem poprvé usedl dovnitř, přivítaly mě výlučně tmavé plasty, kůže, převážně modré podsvětlení všech přístrojů a inteligentní akustika všeho, čeho se dotknete. Pomíjím nyní uvítací melodii, jenž doprovodí každé vaše nastoupení a vystoupení. Naštěstí se totiž dá vypnout. Zapomenete-li si zapnout pás, upozorní vás jen jemně a po chvíli zmlkne zcela. Při použití blinkrů jen jemně upozorňuje na to, že je máte ještě dlouho puštěny. Hyundai i40 dotváří dojem z opravdu hodnotného auta.
O pozitivní pocity se nesporně starala výbava STYLE. Nenabízí jen plejádu tradičních prvků vyšší výbavy (jako automatickou dvouzónovou klimatizaci, zmíněné kožené čalounění, elektrické ovládání sedadel, vyhřívání sedadel, Bluetooth handsfree, bezklíčové startování, sklopná vnější zpětná zrcátka atp.), ale i řadu pozoruhodných možností, u nichž mnozí z vás jistě ani netuší, že je Hyundai nabízí. Taková parkovací kamera s displejem ve zpětném zrcátku ještě není žádný velký objev, zcela automatické parkování, vyhřívaný volant byste v autě této značky patrně nečekali. Navíc jsme pořád ve středí třídě. Nejsou to vždy prvky, které vytvářejí samotný interiér, ale protože projevy vozu včetně jeho vnitřku vnímáte především za jízdy, pohodu za volantem nesporně dotvářejí. Všechny navíc fungují jak mají, nejde tedy o žádný výstřel do tmy.
Se spolujezdcem se ani „neperete” o loketní opěrku, a čtveřice dvoumetrových se v autě může vyloženě povalovat a ti vzadu si mezi sebe klidně mohou přibrat ještě dítě i se sedačkou. Místo uvnitř je fajn a v i40 je hodně místa. Totéž platí i o zavazadlovém prostoru, který byl navíc u testovaného auta doplněný vcelku chytře pojatým „dělítkem”. Nebyl tak problém do něj naskládat více menších předmětů, aniž by narážely do sebe či do stran „kufru”.
Pod kapotu zkoušené i40 CW se propracoval zřejmě potenciálně nejžádanější a také daleko nejdražší motor - diesel 1,7 CRDi s nejvýše 100 kW výkonu. Jeho výkonové parametry slibují obstojné svezení, informace o spotřebě pak solidní šetření při zastávkách u čerpacích stanic. Po nastartování se motor zdá být příjemný. Pokud se s motorem pohybujete mezi 2 a 4 tisíci otáček, sotva o něm víte, a to i přesto, že hluk od kol nebo protékajícího vzduchu kolem karoserie zůstává minimální.
Pozitivem tohoto motoru je ale spotřeba paliva. Od 4,5 litru při vyloženém mimoměstském economy runu až po 8,2 litru při maximálně rychlé jízdě na techničtější silnici jde o sympatická čísla. Většina z majitelů bude jezdit do 6 litrů nafty na 100 km, což odpovídá klidné jízdě s občasným předjetím. Vzhledem k objemné, sedmdesátilitrové nádrži se nejen šetřílci dostanou s dojezdem za hranici 1 000 ujetých kilometrů na jediné natankování a to je velmi příjemné, ať už si o úsporném ježdění myslíte cokoli. 1,7 CRDi 100 kW je nesporně povedený naftový motor dnešní doby.
Jestliže pocit z interiéru byl příjemným překvapením a i chování motoru bylo největší přednost i40, osvědčila se teprve za jízdy. A protože jsem přesvědčen, že dobré auto musí především dobře jezdit, získala si korejská štika mé sympatie hlavně tímto. Podvozek je naladěn do kompromisu mezi stabilitou a komfortem, přičemž lehce akcentuje první zmíněný aspekt. Pokud by vám tento stav vadil, bude stačit zvolit menší než 17" kola a podvozek se dozajista posune směrem ke své komfortnější tváři. Velmi dobré odhlučnění podvozku a pevná soudržnost všech částí interiéru jsou předností i40. Je jen málo aut, ve kterých si za dvojnásobkem povolené silniční rychlosti popovídáte tak snadno se spolujezdcem.
Nechápu, kde Hyundai vzalo tak dobré řazení, klobouk dolů. Řadí se s ním jedna radost - lehce, přesně, krátce, bez přechodů. Pokrývku hlavy mě znovu nutí sundat brzdy, které byly jednak solidně ovladatelné, ale především výborně brzdily. U aut se dnes šetří na všem a poznat vůz, kterému se brzdy nerozklepou po prvním zpomalení z maximální rychlosti, to je skoro zázrak.
Když jsem poprvé viděl ceník i40, jen jsem s udivením zdvihl obočí. Námi testované auto stálo 699 990 Kč včetně DPH. Myslím si, že to je s ohledem na kvality a výbavu vozu cena úplně luxusní. U i40 se tedy rozhodně vyplatí investovat do vyšších specifikací. Přesto vám radím - až si budete vybírat nový vůz této třídy, zkuste si také Hyundai i40, o svých kvalitách vás přesvědčí samo...
Základní cena vozu (i40 CW 1,6 GDI Classic + Paket Start): 499 990 Kč
Základní cena testovaného provedení (i40 CW 1,7 CRDi 100 kW STYLE): 699 990 Kč

Výbava testovaného vozu
AUDIO: integrované rádio s 6x repro, CD na MP3, USB+AUX, ovládání na volantu
BEZPEČNOST: airbag řidiče+spolujezdce+boční přední+kolenní řidiče+okenní pro všechny řady sedadel, opěrky hlavy, ABS+EBD, asistent pro rozjíždění v kopci, brzdový systém HBA, STABILIZAČNÍ SYSTÉM VSM včetně TCS, úchyty ISOFIX
VNĚJŠÍ VÝBAVA: chromované kliky dveří, LED denní světla, přední mlhovky, střešní ližiny, vnější zrcátka v barvě vozu se směrovkami, xenonové světlomety s ostřikovači, zadní spoiler, ALU kola R17, rezervní kolo
VNITŘNÍ VÝBAVA-KOMFORT: osvětlení prostoru pedálů, dělená zadní sedadla, automatické světlomety, bederní opěrka v sedadle řidiče, bluetooth handsfree, dvouzonová automatická klimatizace, chlazení přihrádky u spolujezdce, přední i zadní parkovací čidla, tempomat, solární přední skla, tmavá zadní skla, vyhřívání volantu, kožený volant, přístrojová deska Supervision s TFC displejem, vyhřívání předních sedadel, automatické uzamčení vozu při rozjezdu, dálkově ovládaný centrál a alarm systém, dešťový senzor, el. nastavitelné sedadlo řidiče, zpětná zrcátka vyhřívaná a el. ovládaná a el. sklopná, el. ovládání oken vpředu i vzadu, trojblok, loketní opěrka vpředu i vzadu, monitorování tlaku v pneumatikách, palubní počítač, samostmívací zpětné zrcátko,vyhřívání předního skla pod stěrači, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, zadní parkovací kamera s displejem ve zpětném zrcátku
ZÁRUKY A SLUŽBY: 5 let asistenční služby, 5 let kondiční prohlídky, 5 let záruka bez omezení ujetých km
Technické údaje
Motor: Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou; Objem: 1 685 ccm; Největší výkon: 100 kW (136 k) při 4 000 ot./min; Největší točivý moment: 325 Nm při 2 000 - 2 500 ot./min; Palivo: Nafta; Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 198 km/h; Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s ; Spotřeba paliva (l/100 km):; Město: 5,5 l; Mimo město: 4,3 l; Kombinovaná: 4,7 l; Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 770 mm; Šířka: 1 815 mm; Výška: 1 470 mm; Rozvor náprav: 2 770 mm; Pohotovostní hmotnost: 1 570 - 1 723 kg; Užitečná hmotnost: 397 - 650 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 553 l; Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 719 l
Veškeré podrobnější informace o kompletní nabídce vozů Hyundai Vám poskytne kontaktní místo společnosti Auto BALVIN spol. s r.o. firma: T-CAR, s.r.o., Dřevařská 31, 680 01 Boskovice, tel.: 516 453 109



Všechny články z tohoto čísla (20/2011):

Rubrika: Zpravodajství
AGENTURA CZECHINVEST NA MSV V BRNĚ
Akademická zahrada v Lednici slavnostně otevřena
Aktuální provozní doba pro veřejnost - Městské lázně Boskovice 10. - 16.10. 2011
Aktuální provozní doba pro veřejnost - Městské lázně Boskovice 3. - 9.10. 2011
Anketa : Jak jste prožili kulturní léto?
Benefiční koncert souboru Ondráš
Bílá pastelka pomáhá
Bilance kampaně 30 dní pro léčbu a prevenci cévních mozkových příhod v Nemocnici Blansko
Boskovicko trápí nezaměstnanost. Lidem musejí pomáhat psychologové
CEITEC odstartoval svoji činnost
Centrum dění v nových barvách
Centrum policejní spolupráce na česko-rakouské hranici slaví 5 let
České inovativní projekty může podpořit Lichtenštejnský investiční trh
Do oprav investují přes čtyři miliony
ELMARCO OVLÁDLO I KATEGORII POTENCIÁL
Evropské peníze pomohou proplatit odstranění povodňových škod
Gymnázium: Třída čtyřletého studia zrušena nebude
Hasičská soutěž Mikroregionu Svitava
Hasičům i policistům patřilo náměstí
Havárie polského autobusu na Blanensku
Jóga zahajuje
KAŽDÁ DRUHÁ INVESTICE SMĚŘOVALA DO IT A VÝVOJE SOFTWARE
Knínice otevírají sportovní areál
Koláč pro domácí hospicovou péči 2011
Kraj vyhlásil veřejnou zakázku na stavbu Archeoparku Mikulčice
Krajská rada vyhlásila čtvrtý ročník přehlídky České ručičky
MALÁ VODNÍ ELEKTRÁRNA ŽELEZNÝ BROD JE PODNIKATELSKÝM PROJEKTEM ROKU 2010
Mikulovské gymnázium slavilo 380 let
Nejkvalitnější mamograf v České republice mají v kyjovské nemocnici
NEJLEPŠÍM INOVÁTOREM ROKU 2010 SE STALA SPOLEČNOST ELMARCO
Občané vyžadují umístění radaru
Oblohu ozdobí draci
OCENĚNÍ PODNIKATELSKÝ PROJEKT ROKU 2010 ZÍSKALA SPOLEČNOST DEZA
OCENĚNÍ PODNIKATELSKÝ PROJEKT ROKU 2010 ZÍSKALA SPOLEČNOST UNIKONT GROUP
Oslavili jste s námi Svátek seniorů ???
Osmdesátku oslavili setkáním i besedou
Otevřeli průtah Vranovem nad Dyjí
OTEVŘOU SE DVEŘE ČESKÉHO ROZHLASU VE ZLÍNĚ
Parkovné od října za polovinu
Petice proti prodeji pozemků v k.ú. Boskovice za účelem výstavby Dinoparku
PODNIKATELÉ SI V LETOŠNÍM PRVNÍM POLOLETÍ ROZDĚLILI TÉMĚŘ 4,4 MILIARDY KORUN Z OPPI
PODNIKATELSKÝM PROJEKTEM ROKU V KATEGORII ICT A STRATEGICKÉ SLUŽBY
Poslední rozhodnutí radních: Zbourejte Isarno!
Pozvánka na Den otevřených dveří v Arboretu Křtiny (8. – 9. 10. 2011)
Prezident Václav Klaus a hejtman Michal Hašek zamířili za studenty
Promítání zahájí Avatar
Přes sedmnáct tisíc lidí zaplnilo náměstí
Přináší novinky a akční nabídku
Pustí se do oprav i v Boskovicích
Radar přilákal opět davy
Rozhlasové „toulky“ soutěžně
Skalické koupaliště definitivně minulostí
Skatepark na novém povrchu
SOUTĚŽ PODNIKATELSKÝ PROJEKT ROKU 2010
ŠPIČKOVÉ ŠKOLICÍ STŘEDISKO NABÍZÍ VÝROBCŮM PEČIVA FIRMA PEKASS
Učiliště ve Velkých Opatovicích končí
V boskovické nemocnici používají novou metodu na odstranění křečových žil
Valtické vinobraní
Veletrh SVĚT REKLAMY po čtvrté v Praze
Velká vánoční losovací soutěž v lázních
Vyjádření rektora Mendelovy univerzity v Brně k velké tragedii, která se stala v Nikaragui
Vystaví potkany
Zahradnictví Koupý potěší všechny generace
Zachránili život, získali titul Gentleman silnic
Zamíří do Lesnického Slavína
Zamířili do pravěku
Závěr léta snížil propad
Zmizelou archiválii poslali ze Znojma

Rubrika: Kultura
Barokní hudební těleso 4 národností
Brtnického obrazy v Galerii PEX
Komentovaná prohlídka a workshop k výstavě
Koncert nejlepší „live“ rockové kapely již za 14 dní v Brně!
Kultovní podzim v Artu
LIVING IN EMERGENCY: PŘÍBĚHY LÉKAŘŮ BEZ HRANIC
Mersey klub dosáhne v sobotu 8.10. plnoletosti!
Pozvánka na koncert
Primabalerína v kině
Program Moravské Galerie na listopad 2011
Skleník obklopil chaos
Sochařský projekt Zoozoom
Vernisáž obrazů i skla
Vybrali jsme pro vás v říjnu
Výstava Jana Merty s názvem Mým Jihomoravanům

Rubrika: Sport
8. kolo KP fotbalistů
Další bod z venku
Florbalisté posílili a sní o postupu
Hokejisté nemají trenéra ani hráče
Kanonáda fotbalistek
Kučera pláchl všem
Minerva zvládla přestřelku
Na úvod prohra
Obsazení rozhodčích OFS Blansko - 9. kolo
OFS Blansko připravuje kurz trenérů - licence C
OKRESNÍ POHÁR FOTBALOVÉ ASOCIACE ČR
Oslabené Boskovice zdolaly Kyjov
Pohárový konec ve druhém kole
Stolní tenis Zbraslavec
Stolní tenisté se vrací do Boskovic
Svitávka bude chybět na Mistrovství světa
Volejbalistky vstupují do ligy
Vyhrálo jen Ráječko
Výsledky fotbalových soutěží OFS Blansko - 7. kolo
Výsledky fotbalových soutěží OFS Blansko - 8. kolo
Změny v FC Boskovice
Žákům vládl Zlín

Rubrika: Představujeme
Představujeme Hyundai i40

Rubrika: Černá kronika
Policie INFORMUJE

Rubrika: Napsali nám
D o m o v
Hasičská soutěž Mikroregionu Svitava
Hrádkov nabízí nové pozemky k výstavbě
HUBNUTÍ JAKO TERAPIE?
Malé prázdninové ohlédnutí
Návštěva u hasičů
PODĚKOVÁNÍ
Příběh z pošty