Více jak polovina Čechů nejprve vyhledá podniky a firmy online nebo prostřednictvím mobilu než využije jejich služeb PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA – 18. července, 2013 – Yelp Inc., společnost spojující zákazníky s kvalitními lokálními službami, dnes zveřejnila výsledky průzkumu*, které ukázaly, že 52 % Čechů používá k vyhledávání restaurací a služeb internet či mobilní telefon.
Tento průzkum ukázal, že Češi při výběru místní služby považují za nejvíce věrohodný zdroj internet (52 %) a své přátele (41 %). Totéž platí také při výběru nejlepšího lokálního baru či restaurace – 43 % Čechů hledá tipy na internetu, 47 % se obrací na své známé. Výsledky vysvětlují silnou odezvu na nedávné spuštění Yelpu, který kombinuje internetové vyhledávání a hodnocení uživatelů. Od minulého týdne každý Čech může navštívit Yelp.cz, vytvořit si zde profil a sdílet své názory na lokální firmy a služby – kombinaci osobních doporučení a praktické technologie můžete využít, ať jste kdekoliv.
Yelp rovněž spustil mobilní aplikaci (pro iPhone, iPad, Android, BlackBerry a Windows Phone), která je ke stažení zdarma a uspokojí rostoucí počet Čechů, kteří hledají lokální tipy prostřednictvím mobilního telefonu. Téměř polovina všech dotázaných (48 %) uvedla, že při hledání služeb zpravidla používá chytrý telefon. Tento trend byl ještě silnější u skupiny mladých dospělých ve věku 18 – 26 let, celých 66 % z nich hledá podniky a služby prostřednictvím chytrých telefonů. Největší podíl uživatelů těchto technologií má Zlínský kraj – využívá jich celých 53 % lidí zde žijících.
V Jihomoravském kraji se lidé při výběru restaurací či barů obracejí na internet či svůj smartphone takřka stejnou měrou jako na své přátele (45,8 % versus 44,1 %). Obdobně vyrovnané skóre platí i při hledání místních služeb či řemeslníků – 47,5 % lidí hledá na internetu, 45,8 % se raději zeptá přátel. Velmi malé procento, pouze 1,7 % všech dotázaných tyto informace hledá v novinách, časopisech či tištěných databázích.
„Češi jsou velmi technicky znalí a vášniví uživatelé smartphonů. Tento průzkum ukázal, že Češi se při hledání dobré místní služby obracejí na internet a své přátele bez ohledu na to, zda hledají instalatéra, veterináře nebo se prostě chtějí jenom dobře najíst. Yelp spojuje osobní doporučení a nejnovější technologie, takže se zákazníci mohou rychle a jednoduše spojit s kvalitní lokální službou,“ říká Miriam Warren, vice prezidentka Yelpu pro nové trhy.
Yelp byl v České republice spuštěn 11. července prostřednictvím webové stránky yelp.cz a mobilní aplikace. Více informací včetně fotografií stránky Yelp.cz a mobilních aplikací pro iPhone a Android najdete na oficiálním blogu Yelpu (
http://officialblog.yelp.com ).
*Průzkum byl realizováni společností IPSOS, průzkumu se zúčastnil reprezentativní vzorek 500 Čechů. Detailní socio-demografické údaje jsou na požádání k dispozici.