Opel ANTARA - nový nástupce FRONTERY

Autor článku: Pavel Friedl, pro číslo 33/2007, vloženo dne 20.08.2007

[Stálý odkaz na článek]

V dnešním testu automobilů si představíme velice povedenou kombinaci luxusní limusíny a SUV z automobilky OPEL.
Jak jsem Vám slíbil v čísle 24, dnes si představíme zapůjčený nový OPEL ANTARA 2,0 CDTI ENJOY a to díky profesionálnímu přístupu ze strany prodejce SOCAR Svitavy panu Karlu Bednářovi. Se slovy pozor na tento náš klenot NEJEN v terénu, jsme se v pátek rozloučili. A mohlo začít testování.

Na úvod pár informací o tom proč opel vyrazil opět zpátky do oddělení automobilů s pohonem všech kol. Jeho nový model Antara letos přišel jako novinka na český trh.
Opel slaví úspěšný comeback do oddělení vozů s pohonem všech kol. Pro Opel to však není neznámé území. Od roku 1992 do roku 2003 slavil úspěchy s vozem Opel Frontera. Třída automobilů pro volný čas se mezitím rozrostla na 1,2 milionu všech SUV prodaných v roce 2006. Ani to není zřejmě zdaleka konec boomu.
Antara disponuje vnějšími rozměry 4575 x 1850 x 1704 mm má nadprůměrný rozvor 2707 mm. Z designu Vás na první pohled zaujmou ladné světlomety s lomenou spodní hranou, která opakuje stejný tvar na plastových částech nárazníků. Okna kopírují boční profil a v podstatě odpovídá tomu, na co jsme u dnešních Opelů zvyklí.
Stabilitu na silnici zjevně získává umístěním 18ti palcových litých kol 235/55 do rohů karoserie.
Nadstandartní byla i výbava testovaného vozu, která čítala 8 airbagů, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu + boční zrcátka, systémy EPS, ABS, HBA (hydraulický brzdový asistent), modulované brždění v zatáčkách, automatická aktivace světlometů, klimatizace s elektronickým ovládáním, přední mlhovky, rádio + CD MP3, palubní počítačový systém, přední loketní opěrka, systém bezpečného sjíždění svahů, ovládání na volantu jak rádia tak handsfree + vyhřívaná přední sedadla. Další příjemnou výbavou navíc s kterou jsme se u testovaných aut nesetkali byla sada ENJOY, která obsahovala tempomat, parkovací asistent, příprava na GSM a GID s počítačem)
Podvozek ANTARY
Opel zvoli u tohoto modelu tužší odpružení s nezávislým zavěšením všech kol. Svým chováním na kvalitním povrchu opravdu připomíná spíše osobní automobil. Jízdní vlastnosti i při rychlejších průjezdech zatáčkami byly skvělé, Antara seděla jak „přibitá“ vhledem k robusnosti a výšce těžiště. Překvapil nás velice účinný posilovač řízení, který tuhne s přibývající rychlostí. Standardní ručně řazená pětistupňová převodovka by měla mít pro námi testovaný motor 2.0 CDTI dle našeho názoru šest rychlostních stupňů. Silově by na to motor
bezproblémů stačil.
Jízdu terénem jsem vyzkoušel na polních a lesních cestách a to bez jakýchkoliv problémů a potíží a to díky světlé výšce 20 cm a rozloženému náhonu všech kol. Nedalo mi abych nevyzkoušel i systém bezpečného sjíždění svahů, který Vás po aktivaci drzdí při rychlosti cca 10 km/h aniž by jste šlapali na brzdový pedál, tahali za ruční brzdu nebo brzdily motorem. Udajně se tento systém spouští elektronicky sám při vyhodnocení sklonu auta.
Pohon zadních kol se přiřazuje s pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky (jak nám podrobně popsal prodejce Karel Bednář) s kontrolou trakce, a to na základě rozhodnutí řídicí jednotky, která vyhodnocuje otáčky kol, polohu akcelerátoru, stáčivou rychlost a další údaje jízdní dynamiky, aby během 100 milisekund zasáhla ve prospěch zlepšení přenosu hnací síly. Z poměru 100:0 ve prospěch přední nápravy lze v krajním případě získat rovnoměrné rozdělení 50:50.
Více než 1,8 tuny vážící automobil s motorem 2,0 CDTI EKOTEC jezdil za 8,5 litrů nafty na 100 km a je ochoten velice pružně reagovat již od 1800 (kdy spíná turbo) až do 4500 ot./min. Příjemně tlumený čtyřválec se vstřikováním common-rail (max. vstřikovací tlak 160 MPa) je uložen tak, že do vozu nepronikají charakteristické vibrace dieselu. Spotřebu jsme zjišťovali v běžném provozu s pomocí palubního počítače (board computer), který vám vše potřebné k cestování vyhodnotí. I když musím přiznat, že testovaný nový motor ještě nebyl zajetý a tak při ostřejší jízdě není problém se dostat ke spotřebě 10,5 litrů. Jízda s tempomatem, kterým byl testovaný vůz vybaven změní vaše všední řízení v zábavu a naučí vás si nastavit a hlídat předepsané rychlosti. Ale to jen pro ty co od 1.7.2006 dodržují nový silniční zákon. U testovaného vozu chyběl teploměr motoru, který je podle mého názoru důležitý.
Prostorný interiér uvnitř kabiny.
Největším překvapením pro nás byl interiér Antary. Vysoká vnitřní výška v kabině umožnila i přes dlouhý rozvor vzpřímený posed všech sedících cestujících. Sedadla mají velkorysé rozměry, ale tvarování širokých sedáků se nám zdálo příliš ploché (není to sporťák). Výška sedáků nad podlahou však je dostatečná.
Skvělý design přístrojové desky odpovídá stylu karoserie. Vše potřebné je po ruce řidiči a velice přehledně rozmístěné. Zavazadlový prostor nabízí jen 370 l místa pro zavazadla, které lze pochopitelně dále zvětšovat na úkor cestujících, postupným sklápěním sedadel dělených v poměru 60:40. Maximální hodnota pak dosahuje 1420

A konečný dojem z celkového testu?
Kdo měl možnost svezení v tomto luxusním voze byl mile překvapen celkovým dojmem velkého a bezpečného auta s velice příjemnými jízdními i akceleračními vlastnostmi. Jen dodat že Antara se odborníkům v Oplu opravdu povedla.

Opel Vám nabízí 12ti roční záruku proti korozi, dvouletou záruku na nový vůz a baterii.
Bližší informace Vám poskytne prodejce SOCAR Servis s.r.o., Lačnov 399, 568 02 Svitavy, tel.: 461 541 141, mob.: 605 827 818, fax: 461 534 182, e-mail: bednar@socar.cz.
Případným potencionálním zájemcům o jakýkoliv z modelů značky Opel z Boskovic a blízkého okolí je možné předvést vůz v místě bydliště. A to po telefonické domluvě s Karlem Bednářem na tel.: 605 827 818.

Závěrem bych chtěl poděkovat vstřícnému přístupu ze strany prodejce značky Opel ve Svitavech a hlavně panu Karlu Bednářovi, který redakci vozidlo na víkend zapůjčil.

Opel Antara - základní technická data
Model 2.0 CDTI ECOTEC
Zdvihový objem [cm3] 1991
Válce/ventily 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot./min] 110/4000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min] 320/2000
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,3
Nejvyšší rychlost [km/h] 180
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 7,5
Cena testovaného vozu s vypsanou výbavou činí 886.900,- Kč


Všechny články z tohoto čísla (33/2007):

Rubrika: Zpravodajství
Farský: Financování neziskovek nefunguje, grantový systém neplní svůj účel
I po druhém kole grantového systému zbyly peníze
Koupání v přírodě je stále možné, voda je dobrá
Koupání v přírodě je stále možné, voda je dobrá
Kututáci míří opět do Roudky
Modely přiletí do Sudic
Na finanční podporu není právní nárok
Na hráz jen do konce prázdnin
Policie dohlížela na pořádek
Představujeme - primář MUDr. Bedřich Kala
Rekreace na Suchém – dobrý tip na léto
Suchý, to není jenom rybník
Suchý, to není jenom rybník
Táboráky v lesích jsou zakázané
Úroda většiny zemědělských plodin je slibná
V Letovicích zuřila tanková bitva
Výměna řidičských průkazů v polovině
Zarostlý rybník museli pokosit
Zástupci orelské Župy Krekovy byli na cyklopouti v rakouském Mariazell
Žně skončily: úroda je nižší než loni, zemědělci si však polepší

Rubrika: Kultura
Žhavá Iberica opět nabízí několik taháků

Rubrika: Sport
… stejně jako mladičké krasojezdkyně
Fotbalistky čeká těžší konkurence
Fotbalový servis
I letos to byl docela mazec
Magorman opět v Ráječku
Malá kopaná v ženském podání
Miloš Bayer obhájil mistrovský titul
Nasazení rozhodčích OFS Blansko
Nobica veze tři body
Sáloví cyklisté nabírali fyzičku v Jevíčku
Skrchov plný nohejbalu
Tenisová kvalita ve Velkých Opatovicích
Úspěch pro domácí barvy
V derby se radovalo Blansko

Rubrika: Auto moto
Opel ANTARA - nový nástupce FRONTERY

Rubrika: Černá kronika
Policie Informuje

Rubrika: Napsali nám
Stabilita veřejných rozpočtů aneb první etapa reforem
z Našeho pohledu