Zlepší letos jihomoravský Živnostník roku své umístění v celorepublikovém pořadí?Letos krajská odborná porota rozhodla, že nejlepším reprezentantem v celorepublikovém finále soutěže Živnostník roku bude majitelka gastronomického komplexu v Žebětíně Magda Živná. Loňský krajský vítěz v soutěži Petr Jeroušek získal od veřejnosti 1449 hlasů a umístil se tak v celorepublikovém finále na 5. místě. Zda se Magda Živná umístí lépe než loňský finalista, rozhodne veřejnost v SMS hlasování. Ovlivnit letošní výsledek podnikatelské soutěže Živnostník roku může každý prostřednictvím SMS hlasování. Pro Magdu Živnou je určeno telefonní číslo 900 11 04 s textem ZIV 3. Cena SMS je 4 Kč. Profil a úspěchy Magdy Živné je možné shlédnout na stránkách soutěže
http://www.zivnostnikroku.cz/, kde jsou uvedeni i ostatní soutěžící i s kontakty pro SMS hlasování. Veřejnost může posílat své SMS hlasy do 14. listopadu. Živnostník roku 2009 bude vyhlášen 26. listopadu.
Podnikání Magdy Živné začalo úspěchem v takzvané malé privatizaci. V roce 1992 se jí podařilo koupit samoobsluhu v brněnském Žebětíně. Vzhledem k tomu, že ona i její manžel měli vzdělání v gastronomii, prostor postupně měnili a časem už k podniku patřila i pivnice a restaurace, před pěti lety pak i hotel. A právě jako hoteliérka letos oslovila Magda Živná porotu s nevídaným servisem komplexu Žebětínský dvůr. Prakticky z nuly vybudovala komplex, který kromě hotelů a stravování zahrnuje i sportoviště na celou řadu sportů od bowlingu po badminton. "
Člověče, přičiň se a Pán Bůh ti pomůže," popisuje Magda Živná svůj recept.
Ta své podnikání stále dál rozšiřuje. "
Jsme před kolaudací dalšího hotelu vedle toho stávajícího," říká paní Živná. Pomalu tak začíná ovládat služby v Žebětíně. "
Bez manžela a synů bych nikdy nedokázala jít v podnikání takovým tempem vpřed," svěřila se majitelka. Čtyřčlenná rodina ale do toho nevložila jen svůj elán. "
Vše jsme pořizovali na úvěry. Jeden jsme splatili, další jsme si vzali."
Jestli si má Magda Živná na něco postěžovat, tak na organizace, které vybírají poplatky za autorská práva. Vadí ji, že musí platit i za televize na prázdných pokojích. Za nešťastné pak považuje i stravenky - firmy, které je vydávají, jí ukrajují velkou část tržeb. Občas ji škádlí i někteří zaměstnanci, zvláště pak ti mladší. "
Učit mladé lidi dekovat, zdravit, vítat hosta je opravdu velký problém," zlobí se. Zákazníci to ale patrně nevnímají a do hotelu se opět vrací. Nyní se snaží břemeno podnikání převést na své děti: „
Jsme rodinnou firmou v pravém slova smyslu. Firmu už řídí naši synové, kteří prošli kuchyní, úklidem i prodejem. I přes počáteční chyby jsme si nyní jisti, že naše firma se bude dále úspěšně rozvíjet.“
Soutěž je určena na podporu malého a středního podnikání a je zároveň i největší diskusní platformou o podnikání. Ocenění účastníci soutěží se stávají významnými regionálními osobnostmi, které se často vyjadřují nejen k problematice podnikání, ale i regionálního rozvoje.
Co rozhodlo o krajském vítězi Krajského vítěze soutěže o Cenu Hospodářských novin Zlaté stránky Živnostník roku 2009 vybírala porota na základě podnikatelského příběhu a znalostí podnikatelského prostředí. Důležitým kritériem hodnocení byla prezentace podnikatelských zkušeností a plánů.
V jednotlivých odborných porotách zasedli marketingoví odborníci, ekonomičtí novináři, zástupci státní správy zodpovědní za rozvoj podnikání i představitelé partnerů. Soutěže podporují mobilní operátor Vodafone, společnost Mediatel, která je vydavatelem Zlatých stránek, Raiffeisenbank, IBM a Skupina ČEZ. Záštitu nad projektem převzala Hospodářská komora České republiky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Mediální podporu poskytla stanice Radiožurnál a ČT24. Pořadatelem soutěže je komunikační agentura Bison & Rose.