I přes nepříznivý vliv na trhu s rychlým občerstvením se podařilo dceřinné společnosti Hamé, firmě BAPA vykázat v loňském roce tržby více než 380 milionů korun. Tržba byla jen o 1,5 % nižší než v roce 2011. BAPA disponuje nejširší nabídkou obloženého pečiva na českém a slovenském trhu a v loňském roce vyrobila a prodala více než 3.000 tun hotových výrobků, z nichž největší část tvoří právě obložené bagety.
„Pokud bychom obložené pečivo, prodané v loňském roce, položili vedle sebe, získali bychom řadu dlouhou asi 5.000 kilometrů,“ propočítává s úsměvem Martin Štrupl, generální ředitel Hamé. Balenou obloženou bagetu dnes můžete zakoupit na každé čerpací stanici jak v Praze, tak i v malém českém nebo moravském městě. „Právě „čerpačky“ jsou prodejním kanálem, kde se prodá více než 70 % balených baget. Vedle nich je možné si dnes na benzinových pumpách koupit i čerstvé jednodenní plněné bagety, popřípadě si nechat rozpéct a naservírovat speciální naplněnou bagetu panini či calzone. Mezi nejprodávanější výrobek v této skupině patří bageta s kuřecím masem Pořez, Debrecínka a Šunkosýrový sendvič,“ doplňuje Štrupl.
Trh baleného pečiva v posledních třech letech zaznamenal výrazný propad v řádu desítek procent (více než 25 %), který je ovlivněn ekonomickou situací a tendencí spotřebitelů šetřit, ale také náhradou části balených výrobků čerstvě připravenými bagetami přímo v místě prodeje. „Propad v prodeji balených baget se snažíme nahradit právě dodávkami komponent na čerstvě připravované bagety a občerstvení,“ říká Štrupl.
Vzhledem k novým projektům, které nyní řešíme v rámci dceřinné společnosti BAPA, došlo
i k personálnímu posílení BAPY a obsazení pozice výkonného ředitele,“ doplňuje Štrupl. Na tuto pozici nastoupil v závěru loňského roku Ivo Přikryl, který do svého nástupu působil ve společnosti Rácio Břeclav. Kromě zkušeností z Rácia Břeclav má za sebou i desetileté působení ve společnosti MOTIP DUPLI. Ivo Přikryl je ženatý a má dvě děti. K jeho koníčkům patří sport, cestování a rodina.
„Kromě nových projektů připravuje společnost BAPA pro letošní rok nové druhy baget a sendvičů a snaží se nabídnout zákazníkům i vylepšené receptury u stávajících výrobků. Od dubna budou mít bagety i zcela nový design vytvořený na základě průzkumu mezi konečnými spotřebiteli,“ prozradil nový šéf BAPY Přikryl. Rozšířená byla řada baget pro rozpékání, která byla doplněna nabídkou chlazených hotových jídel jak v klasických dvoudílných miskách s přílohou, tak i v jednodílné misce určené k rychlému ohřevu a přímé konzumaci pod značkou TAKE A BREAK.
Kontakt: Médea Public Relations
Bc. Andrea Červenková
acer@medea.cz + 421 601 553 248